Vuxenutbildning
Vuxenutbildningen är för vuxna. Här kan du få den utbildning du saknar från grundskolan eller gymnasieskolan. Du kan också läsa yrkesutbildningar. Vuxenutbildning är också svenska för invandrare, SFI.
Du kan ansöka till Vuxenutbildningen
om du är äldre än 20 år.
När du studerar på Vuxenutbildningen kan du
anpassa dina studier så att de passar just dig.
Du kan få hjälp och stöd för att klara dina studier.
Du kan studera i klassrum eller på distans.
Det är gratis att studera på Vuxenutbildningen.
Du betalar för böcker och material.
När du är klar med en kurs
får du betyg eller kursintyg.
Studie- och yrkesvägledning
Hos studie- och yrkesvägledarna får du
hjälp med flera saker.
- Du kan få veta mer om
olika utbildningar och jobb. - Du får också hjälp med att
planera hur och när du ska läsa.
Telefonnummer till oss
Du kan ringa oss
på telefonnummer 0433-722 51
E-post till oss
Du kan mejla oss
på e-postadress: vuxenutbildningen@markaryd.se
Tack för din feedback!
Något gick fel, försök igen senare.